- Kongres poskuša znova ustaviti diskriminatorne algoritme
Ameriški oblikovalci politik upajo, da bodo od spletnih platform zahtevali, da razkrijejo informacije o svojih algoritmih in dovolijo vladi, da posreduje, če se ugotovi, da diskriminirajo na podlagi meril, kot sta rasa ali spol.
Senator Edward Markey (D-MA) in predstavnica Doris Matsui (D-CA) sta ponovno uvedla zakon o algoritemski pravičnosti in preglednosti spletne platforme, katerega namen je prepovedati uporabo diskriminatornega ali "škodljivega" avtomatiziranega odločanja. Prav tako bi določil varnostne standarde, od platform zahteval, da zagotovijo preprosto jezikovno razlago algoritmov, ki jih uporabljajo spletna mesta, objavil letna poročila o praksah moderiranja vsebine in ustanovil vladno delovno skupino za preiskavo diskriminatornih algoritemskih procesov.
Predlog zakona se nanaša na "spletne platforme" ali katero koli komercialno, javno spletno mesto ali aplikacijo, ki "zagotavlja forum skupnosti za vsebino, ki jo ustvarijo uporabniki." To lahko vključuje spletna mesta družbenih medijev, storitve združevanja vsebine ali spletna mesta za predstavnost in skupno rabo datotek.
Toda zakonodajalci in regulatorji so zaskrbljeni, da bi to lahko zameglilo pristransko odločanje z velikim vplivom na življenja ljudi, kar je daleč zunaj dosega spletnih platform, ki jih zajema zakon. Zavarovalnice, vključno s tistimi, ki delajo z bolniki Medicaid, že uporabljajo algoritme za odobritev ali zavrnitev kritja bolnikov. Agencije, kot je FTC, so leta 2021 sporočile, da bodo morda sprožile pravne postopke proti pristranskim algoritmom.
Pozivi k preglednejšim algoritmom so se z leti povečali. Po več škandalih leta 2018 – ki so vključevali debakel Cambridge Analytice – je raziskovalna skupina AI Now ugotovila, da vlade in podjetja nimajo načina kaznovati organizacij, ki ustvarjajo diskriminatorne sisteme. V redki potezi sta Facebook in Instagram napovedala ustanovitev skupine za preučevanje potencialne rasne pristranskosti v svojih algoritmih.
- Instagram v enem dnevu prodal 44 milijonov blue checks
Instagram naj bi zaslužil 660 milijonov dolarjev s prodajo 44 milijonov modrih kljukic.
Meta je v začetku prejšnjega meseca napovedala uvedbo nove storitve, imenovane "Meta Verified", v kateri lahko uporabniki plačajo mesečno naročnino, da imajo poleg svojega uporabniškega imena modro kljukico, ki služi kot preverjen uporabnik. Uporabniki so lahko pridobili preverjanja na Facebooku in Instagramu za 11,99 USD na spletu in 14,99 USD na iOS-u.
Predstavitev je bila objavljena na Instagram storyjih, skupaj s čakalnim seznamom. To je uporabnike spodbudilo, da so pohiteli z nakupom naročnine, da bi dobili blue check poleg svojega uporabniškega imena, ki je nedavno postalo ultimativni statusni simbol. Blue check je bil nekoč rezerviran za politike, zvezdnike, šprtnike, novinarje in velike blagovne znamke. Vsakdanji ljudje lahko zdaj dobijo blue check za 14,99 USD, potem ko predložijo identifikacijo za preverjanje pristnosti svojih računov.
Druge ugodnosti za preverjene naročnike vključujejo povečana varnostna preverjanja in možnost pogovora z živo osebo o težavah z računom. Te ugodnosti bi lahko bile eden od razlogov, zakaj je Instagramu uspelo prodati 44 milijonov preverjanj v enem samem dnevu, saj se mnogi uporabniki pritožujejo nad Metino službo za stranke, ko gre za reševanje težav z računom.
Po navedbah podjetja je storitev preverjanja na voljo samo uporabnikom, starejšim od 18 let, in ne bo na voljo podjetjem. Meta je tudi izjavila, da računi, ki so že bili preverjeni na podlagi prejšnjih zahtev, ne bodo spremenjeni.
Zaradi gospodarske negotovosti je odločitev Mete, da proda blue badges za preverjanje, prišla v času, ko si številna podjetja družbenih medijev želijo diverzificirati svoje tokove prihodkov. Podobno, kot Twitter, ki je napovedal prodajo kljukic za preverjanje, Snapchat pa je napovedal prodajo svoje edinstvene tehnologije AR.
Po velikem uspehu Mete pri prodaji 44 milijonov blue badges v enem dnevu lahko pričakujemo, da bo podjetje v prihodnjih mesecih uvedlo več plačljivih funkcij.
- Kako McDonald's streže inovacije AI
Ko pomisliš na McDonald's, kaj ti pade na misel?
Big Mac, krompirček, morda Hamburglar ali Shake in zagotovo ne, zmožnosti napredne umetne inteligence (AI) in strojnega učenja (ML).
Toda svetovni velikan hitre prehrane se je v zadnjem desetletju ukvarjal z različnimi tehnologijami, zlasti z umetno inteligenco in vlagal vanje. Vodilni na McDonald'su pravijo, da umetna inteligenca ni nova za njihovo organizacijo, saj so na tem področju zelo hitro napredovali in spremljali razvoj tehnologije.
Veriga restavracij je stara 68 let in ima svoje lokacije po vsem svetu, zato se zanjo in njeno ekipo postavlja vprašanje: "Kako prenesejo raven eksperimentiranja, napredka in naložb na nova področja, ko so tako sistematizirano podjetje?"
Direktorica Lapore je dejala, da je McDonald's uspel črpati naložbe v vire za eksperimentiranje, raziskovanje in pilotiranje novih tehnologij. Pojasnila je, da dela v oddelku Insights of Future podjetja, ki izvaja analize in napovedi za pet do deset let naprej. Poudarila je pomen ravnotežja med priložnostmi in tveganjem ter upoštevala teorijo vodenja VUCA: nestanovitno, negotovo, kompleksno, dvoumno.
»Izvršnim direktorjem ali vodjem podjetij je zelo preprosto razmišljati: Hitro, hitro, hitro moramo dohiteti, kar počnejo drugi ljudje, ali začeti vlagati v to in ustvariti strategijo za hitro ustvarjanje umetne inteligence,« je dejal Lapore.
Vendar je veliko pametneje pristopiti k novim konceptom in tehnologijam s potrpežljivostjo in natančno analizo.
Gradijo zaupanje v AI. Ena od McDonald'sovih pobud je uvedba avtomatiziranega glasovnega naročanja v restavracijah v ZDA, je pojasnil Zach Richard, višji direktor verige za podatkovno znanost.
Kljub temu je poudaril pomen vključevanja ljudi v proces umetne inteligence. Svoje restavracije želijo popolnoma robotizirati in vključiti ljudi v zaupanje robotizacije.
- StandBy iOS 17 je nova funkcija iPhone v zadnjih letih
Applova nova funkcija StandBy je nov način priklopa za iPhone. Če imaš zaslon telefona izklopljen in se polni ter je obrnjen v ležeče, postane naprava za pripomočke. Služi ti lahko kot celozaslonsko ura, koledarja, celozaslonsko diaprojekcijo tvojih fotografij, kontrolnike za glasbo, vreme,itd. V bistvu funkcija StandBy iPhone spremeni v majhen pametni zaslon. S Siri lahko komuniciraš in si pogledaš obvestila.
Za delovanje v StandBy ne potrebuješ posebnega dodatka, le polnilec in način, da telefon postaviš pokonci na bok (ležeče) nekje v 45 stopinj.
Pravijo, da je iOS 17, je ena najboljših posodobitev za iPhone v zadnjih letih, ni pa konkretnega dobrega razloga, zakaj. :)
Ima veliko majhnih popravkov, kot je izboljšava tipkovnice, glasovne pošte, vendar nobena funkcija ne izstopa nad ostalimi - čeprav je StandBy deležen častne omembe.
Prav tako je z novo verzijo iOS-a pri funkciji Siri sedaj izpuščena beseda »Hej« torej »Hej Siri« čeprav v resnici sploh ni bilo težko reči »Hej Siri«. Siri drugih novih posodobitev nima in je še vedo, dokaj slaba.
- Zdaj lahko Googlov klepetalni robot Bard AI govori in se odziva na vizualne pozive
Google dodaja nekaj novih funkcij svojemu klepetalnemu robotu Bard AI, vključno z možnostjo, da ti Bard pove svoje odgovore in da se odzove na pozive, ki vključujejo tudi slike. Klepetalni robot je zdaj na voljo tudi v večjem delu sveta, vključno z EU.
Google pozicionira Bardove govorjene odgovore kot koristen način za "pravilno izgovarjavo besede ali poslušanje pesmi ali scenarija." Izgovorjene odgovore boš lahko slišal_a tako, da vneseš poziv in izbereš ikono zvoka. Govorjeni odgovori bodo na voljo v več kot 40 jezikih.
Google uvaja tudi nekaj drugih novih funkcij, vključno z možnostjo pripenjanja in preimenovanja pogovorov, deljenja odgovorov s prijatelji ter spreminjanja tona in sloga odgovorov, ki jih dobite od Barda.
Google je prvič odprl dostop do Barda marca, vendar je bil takrat na voljo le v ZDA in Veliki Britaniji. Podjetje je od takrat uvedlo klepetalni robot v veliko več držav, in to zdaj vključuje »vse države v EGP Evropskem gospodarskem prostoru] in Brazilijo.