TOP PETek | Community
Skip to main content
  1. Twitter omejil prebiranje tvitov
📷: Shutterstock

Osupljiva poteza Elona Muska je omejitev prebiranja tvitov uporabnikom z nepreverjenimi računi. Uporabniki, ki nimajo verified računa na dan lahko preberejo le 600 objav, uporabniki, ki so verifiedet (Twitter Blue) pa lahko na dan preberejo 6000 tvitov. Za večino uporabnikov to pomeni, da lahko, če ne plačajo za Twitter Blue, preživijo približno minuto ali dve na Twitterju, preden naletijo na napako »omejitev presežena«. Manj kot dve uri pozneje je Musk dejal, da bo Twitter "kmalu" olajšal omejitve na 8000 za preverjene račune in 800 za tiste brez Twitter Blue.

Musk je trdil, da so "začasne" omejitve vzpostavljene za reševanje "ekstremnih ravni strganja podatkov" in "sistemske manipulacije". Dan prej je Twitter uporabnikom, ki niso prijavljeni, začel preprečevati ogled tvitov. Musk ni povedal, kaj "novo" pomeni v kontekstu računa, niti ni povedal, kako dolgo namerava Twitter omejiti uporabnike. 🤓

 

  1. Podjetje Meta je lansirala novo aplikacijo Threads
📸: Meta

Povsem znano podjetje Meta, ki ima v lastni najbolj priljubljenih aplikaciji, kot so, Instagram, Facebook in WhatsApp, je lansirala novo aplikaciji Therads, ki je podobna Twitterju. Nova aplikacija je v nekaj dneh dosegla kar 30 milijonov uporabnikov, ali to predstavlja grožnjo Twitterju? 😲

Na uradni predstavitvi nove aplikacije Threads je bila predstavljena celotna aplikacija, ki ponuja prostor za pogovore v realnem času, kar je funkcija, ki je že dolgo glavna »prodajna« točka Twitterja, prav tako ima aplikacija tudi druge podobnosti s Twiteterjem. A vizija podjetja je ustvariti prijazen javni prostor za pogovor. Želja ustanoviteljev je tudi, da uporabijo tisto, kar Instagram zna najbolje, kot je ustvarjati vsebine, ki uporabnike zanimajo in do tega, kar je v trendu v danem času ter ustvariti novo izkušnjo okoli besedila, idej in razpravljanja o tem, kar uporabnik ima na umu.

Meta je dejala, da bodo sporočila, objavljena v Threads, imela omejitev 500 znakov. Aplikacija bo sprva na voljo v 100 držav za Applove iOS in Android uporabnike.

Po prenosu aplikacije so uporabniki pozvani, da povežejo svojo Instagram račun, prilagodijo svoj profil in sledijo istim računom, ki jim že sledijo na Instagramu. Videz je podoben Twitterju z znano postavitvijo, besedilnim virom, možnostjo ponovnega objavljanja in citiranja drugih objav. Združuje pa tudi obstoječo estetiko Instagrama in ponuja možnost deljenja objav iz Threads neposredno v Instagram Story. Računi Threads je lahko javni ali zasebni.

 

  1. Meta dodaja nove zaščitne ukrepe tako imenovan starševski nadzor
📷: Meta

Meta dodaja nove zaščitne ukrepe in orodja za spremljanje najstnikov na svojih družabnih platformah oziroma Messengerju.  Metina aplikacija prvič dodaja orodja za starševski nadzor, ki so podobna tistim, ki že obstajajo na Instagramu: starši in skrbniki lahko vidijo, koliko časa njihovi najstniki porabijo za klepet oziroma ga omejijo po 20 minutah. Prav tako si lahko ogledajo in prejemajo posodobitve na svojem seznam stikov in prejmejo obvestilo, če njihov najstnik doda novega prijatelja na svoj seznam. Druga nova funkcija je možnost, da se starši in najstniki pogovarjajo neposredno prek obvestil, če so njihovi računi sinhronizirani.

Instagram bo dodal tudi novo funkcijo, ki najstnikom predlaga, da zaprejo Instagram, če se ponoči predolgo gledajo Reelse. Poleg tega Instagram preizkuša funkcijo, ki omejuje interakcijo ljudi z nesledilci. Uporabniki morajo zdaj poslati povabilo, da se povežejo z nekom, če niso sledilci, in ne morejo pošiljati slik, videoposnetkov, glasovnih sporočil ali klicati, dokler uporabnik ne sprejme njihove zahteve. Namen funkcije je zmanjšati neželeno vsebino tujcev, zlasti za ženske. To je zadnje informacije novih orodij in varoval za najstnike iz Mete, po objavi razkritih internih dokumentov, ki so ugotovili, da lahko Instagram negativno vpliva na duševno zdravje svojih mladih uporabnikov. Instagram je na primer od takrat uvedel izobraževalno središče za starše z viri, nasveti in članki strokovnjakov o varnosti uporabnikov. 💁🏽

 

  1. Kako lahko nova orodja AI, kot je ChatGPT, spremenijo človeško produktivnost v podjetju
📷kreirano z Midjourney

Umetna inteligenca (AI) se je pojavila kot revolucionarna sila, ki je preoblikovala industrije in odklenila priložnosti za poslovno rast. V današnjem velikem konkurenčnem okolju morajo nosilci odločanja v podjetjih prepoznati in izkoristiti moč umetne inteligence za povečanje človeške produktivnosti in doseganje trajnostnega uspeha. Z učinkovito uporabo tehnologij umetne inteligence lahko podjetja poenostavijo poslovanje, optimizirajo poteke dela in opolnomočijo svojo delovno silo.

Generativne umetne inteligence in ChatGPT, so razširili prednosti umetne inteligence pri preoblikovanju človeške produktivnosti. Študija primera je na primer pokazala, da je uvedba generativne umetne inteligence za ustvarjanje vsebin povzročila 40-odstotno zmanjšanje časa, porabljenega za pisanje opisov izdelkov, kar zaposlenim omogoča, da se osredotočijo na strateške naloge. Poleg tega je nedavna raziskava pokazala, da so podjetja, ki uporabljajo pogovorne agente, kot je ChatGPT, doživela 30-odstotno zmanjšanje odzivnega časa podpore strankam, kar je vodilo v izboljšano zadovoljstvo strank. Ta razvijajoča se orodja umetne inteligence podjetjem omogočajo optimizacijo delovnih tokov, izboljšanje sodelovanja in zagotavljanje edinstvenih uporabniških izkušenj ter sprostitev neizkoriščenega potenciala rasti v digitalnem okolju.

Ena najglobljih prednosti umetne inteligence je v njeni zmožnosti avtomatizacije vsakodnevnih in dolgotrajnih nalog. S prenosom ponavljajočih se dejavnosti na sisteme, ki jih poganja umetna inteligenca, lahko zaposleni preusmerijo svojo pozornost na strateško delo visoke vrednosti. Na primer, uporaba klepetalnih robotov, ki temeljijo na umetni inteligenci, za podporo strankam znatno skrajša odzivne čase, poveča zadovoljstvo strank in osvobodi človeške agente za obravnavo bolj zapletenih poizvedb. Po dosedanjih raziskavah lahko podjetja dosežejo 25-odstotno povečanje splošne učinkovitosti poslovnih procesov, če sprejmejo avtomatizacijo, ki jo poganja umetna inteligenca. Poleg tega lahko uvedba avtomatizacije, ki jo poganja umetna inteligenca, privede do ocenjenega 70-odstotnega zmanjšanja stroškov, povezanih z nalogami ročnega vnosa in obdelave podatkov.

Inteligentna analiza podatkov s pomočjo umetne inteligence, ki omogočajo analizo podatkov v velikem obsegu, odkrivanje dragocenih vzorcev in zagotavljanje uporabnih vpogledov. Na primer, analitične platforme, ki jih poganja AI, lahko obdelujejo podatke o strankah za prepoznavanje trendov, preferenc in vzorcev nakupovanja, kar podjetjem omogoča zagotavljanje prilagojenih izkušenj. Analiza podatkov na podlagi umetne inteligence izboljša produktivnost do 40 % v določenih panogah. Poleg tega je študija, ki jo je izvedel Forrester Consulting, pokazala, da so organizacije, ki uporabljajo AI za analizo podatkov, doživele 15-odstotno zmanjšanje časa za odločanje, kar jim je omogočilo, da se hitreje odzovejo na tržne spremembe in pridobijo konkurenčno prednost. Ker se umetna inteligenca še naprej razvija, je nujno, da nosilci odločanja v podjetjih sprejmejo to transformativno tehnologijo in sprostijo njen polni potencial za odklepanje novih ravni produktivnosti in uspeha. Če sprejmejo AI kot strateški dejavnik, se lahko podjetja poženejo naprej in na novo definirajo možnosti človeške produktivnosti v podjetniškem svetu. Čas je, da pametno izkoristimo moč umetne inteligence. 😉

 

  1. Prvo leteče vozilo, ki se lahko vozi po javnih cestah ali leti po zraku
📷: Alef

Prvi prototip letečega avtomobila je pravkar prejel potrdilo o plovnosti FAA.  Zvezna uprava za letalstvo je potrdila dovoljenje za testiranje vozila, ki ga kalifornijski startup opisuje kot leteči avtomobil – prvo popolnoma električno vozilo, ki lahko leti in se vozi po cestah.

Izvršni direktor Alef Automotive je dejal, da je njihovo vozilo/zrakoplov, poimenovan »Model A«, prvo leteče vozilo, ki se lahko vozi po javnih cestah in lahko parkira kot običajen avtomobil. Ima tudi možnost navpičnega vzletanja in pristajanja. Očitno bo lahko prevažal enega ali dva potnika in bo imel cestni doseg 200 milj in doseg letenja 110 milj. Cena vozila naj bi bila 300.000 dolarjev, prva dobava pa je predvidena za konec leta 2025. Vozilo bo omogočalo okolju prijaznejše vozilo in hkrati hitrejši prevoz ljudi, ki bo posameznikom prihranil čas. Gre za en majhen korak letala in en večji korak za avtomobile. 🚗 ✈️ 

 

Uau, leteči avto? Marty McFly bi bil ponosen 😎


Uau, leteči avto? Marty McFly bi bil ponosen 😎

@primoz  to je direkt zame, cas iz Celja do Ljubljane se mi bo znatno zmanjsal. Komi cakam leto 2025 😅


Preseneča me, da nas je tako malo preizkusilo Threads (preko APK in VPN). :P

Sicer app res nič posebnega, dokaj dolgčas, ker moji kontakti z IG niso dovolj radovedni, ameriških zadev pa ne spremljam. Moti me tudi, da ni možnosti odpreti Threads v brskalniku. Pomoje tole ne bo nek nadomestek Twitterja, vsaj ne pri nas.


Hej @nis,

ja dokler ne bo (uradno) na voljo tudi v EU, težko verjamem, da Threads dobi kakršenkoli traction pri nas in Evropi.. Komentarji iz ZDA pa so kar pozitivni - 30 mio uporabnikov v nekaj dneh je nov rekord - ful pomaga, da je platrforma odprta in ne pričneš z nule, ampak takoj dobiš svoje obstoječe IG followerje. 

Kako pa se tebi zdi funkcionalnost threadsov? Je dober vibe sicer?    


Mja, točno zaradi tega je tako popularna zadeva, en klik in imaš stike z IG.

Zaenkrat ni oglasov, samo dvomim, da bo to dolgo tako, razen če dejansko federirajo s fediverzumom (to bi bilo zanimivo in jaz sicer zelo podpiram idejo!), ker tam seveda ni oglasov, niti algoritmizirane časovnice (zdaj ko razmišljam, to bo tudi zanimivo, ker na Threadsu je časovnica edino algoritmizirana). Skratka, zanimiva iztočnica za razmislek. (Btw, nekateri Mastodon strežniki oz. veliko njih so sklenili t. i. fedipakt o vnaprejšnjem defederiranju Threadsa. Pa mogoče bolje, da ne grem zdaj tu v detajle o tem. :))

Funkcionalnost pa hm, ja. Recimo, da ne razumem, zakaj ljudje tam objavljajo slike, če je za to primarno IG (res veliko jih objavlja izključno slike z opisom) in so followerji večinoma isti. Drugače pa ne moreš slediti hashtagom, ni skupnega števila objav na nekem profilu. Mene ne pritegne, predvsem ker je gor edino en kolega iz VB, tako da imam cel timeline brandov in slavnih oseb, kar me res ne zanima. Pomoje bo šel ta hype že mimo, ko bo na voljo v EU, plus mislim, da tviteraši na Threadsu kot nadomestku Twitterja načeloma nočemo imeti iste publike kot na IG. :P


Odgovori